طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب گلزاروب

طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب و 4 نکته مهم

احتمالا می‌دانید سرانه مطالعه کتاب در ایران، نسبت به چند سال قبل، افزایش چشمگیری داشته است! همین آمار خوشحال کننده می‌تواند یکی از موجه‌ترین دلایلی باشد که توضیح می‌دهد چرا آمار سفارش طراحی سایت فروشگاهی کتاب، با روند رو به رشد همراه است.

بازار فروش کتاب در کل دنیا، به عنوان یکی از پرسودترین بازارها شناخته می‌شود. تا جایی که حتی فروشگاه بزرگ amazon هم در ابتدا با طراحی سایت فروش کتاب فعالیت خودش را شروع کرد و سپس از سود حاصله، این کسب و کار میلیارد دلاری‌اش را گسترش داد.

با توجه به اینکه شرکت طراحی سایت گلزاروب، چندین سال سابقه موفق در زمینه طراحی سایت فروشگاهی در انواع زمینه‌ها را داشته، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به طراحی سایت فروشگاه کتاب، این مقاله راهنما را مطالعه و از مطالب آن کمک بگیرید:

طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب گلزاروب
خرید کتاب از فروشگاه آنلاین کتاب

طراحی سایت فروشگاهی کتاب و سود مالی آن

اگر در حوزه فروش یا پخش کتاب فعالیت داشته باشید، می‌دانید که حاشیه سود فروش این محصول بسیار بالاست. این سودِ بالا که در اغلب اوقات چیزی بیشتر از 30 تا 50 درصد است، به خوبی می‌تواند در پرداخت هزینه‌های جاری طراحی سایت به مدیر یا سرمایه‌گذار کمک کند. هزینه‌هایی مثل تبلیغات، بازاریابی، پشتیبانی، خدمات و … که عملکرد صحیح در آنها به افزایش مشتری و در نتیجه افزایش سود منجر می‌شود.

با توجه به این موضوع، یک سایت فروش کتاب می‌تواند با مدیریت صحیح و تبلیغات مناسب در ابتدای کار، خیلی سریع به سمت رشد در بازار فعلی قدم بردارد و با تزریق سرمایه دوباره، این سرعت رشد را چند برابر کند.

نکات مهم در ساخت سایت فروشگاهی کتاب

هر وب سایت فروشگاهی در دنیای وب، باید نسبت به سلیقه و خواسته مخاطبان قشر خود طراحی شود. ممکن است مخاطبان وب سایت‌های فروشگاهی کالای دیجیتال، یک سری قابلیت‌ها را از وب سایت مورد نظر طلب کنند و در مقابل مخاطبان سایت فروشگاهی کتاب، قابلیت‌های دیگری.

مثلا در یک فروشگاه کتاب اینترنتی، مخاطبان نسبت به شاخصه‌های مختلفی مثل ناشر، تاریخ چاپ، نام نویسنده و… محصول مورد نظر را جستجو می‌کنند، اما کاربران سایت فروشگاهی محصولات دیجیتال بیشتر به مارک محصول و قیمت آن توجه دارند.

طراحی سایت فروشگاهی کتاب گلزاروب
رعایت نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب

به همین دلیل، طراحی سایت فروشگاهی باید نسبت به نیاز مخاطب انجام شده و پاسخگوی آن باشد. در ادامه به شما مهم‌ترین ویژگی‌های مورد نیاز در مورد طراحی وب سایت فروشگاهی کتاب را معرفی می‌کنیم. (اگر علاقه‌مند به مطالعه بیشتر این نوع مقالات آموزشی در مورد طراحی سایت فروشگاهی محصولات مختلف بودید، وبلاگ سایت گلزاروب منبع مناسبی است که به رایگان در اختیار شما قرار داد.)

1- طراحی حرفه ظاهر و قالب تصاویر

اولین موضوعی که در فروشگاه های کتاب فروشی باعث جلب نظر مخاطب جهت خرید محصول می‌شود، ظاهر و جلد کتاب است. در یک فروشگاه اینترنتی کتاب هم تصاویر جلد محصولات به شدت روی تصمیم مخاطب برای خرید تاثیرگذار است. با توجه به همین موضوع، در طراحی سایت فروشگاهی کتاب اهمیت ظاهر و پس از آن قالب تصاویر وب سایت به شدت افزایش پیدا می‌کند.

2- قابلیت‌های حرفه‌ای؛ فیلترها، جستجو و …

همانطور که گفتیم، مخاطبان وب سایت‌های فروشگاه کتاب، محصول مورد نظر خودشان را نسبت به شاخصه‌های مختلفی جستجو می‌کنند. تعدادی از آنها علاقه دارند صرفا کتاب‌های فلان ناشر را خریداری کنند که به ارائه کتاب‌های انگیزشی مشغول است. تعدادی هم دوست دارند فقط کتاب‌های یک نویسنده خاص را مطالعه کنند. در این بین نکات دیگری مثل سال انتشار، قیمت کتاب و… هم مورد توجه برخی مخاطبان سخت‌پسند قرار می گیرد.

طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب
تهیه راحت کتاب از فروشگاه آنلاین و خواندن لذت بخش آن در کنار ساحل

به همین دلیل در طراحی سایت فروشگاهی کتاب، شرکت طراحی سایت باید تمامی این موارد را در نظر گرفته و بتواند محصولات سایت را نسبت به “فیلترهای مختلف” تقسیم بندی کند. علاوه بر این باید در نظر داشت که برخی از مخاطبان سایت، اصلا علاقه‌ای به کار با فیلترها ندارند و از همان ابتدای ورود اقدام به استفاده از کادر جستجو می‌کنند. برای این حالت هم باید قابلیت “جستجو حرفه‌ای” در سایت فعال باشد تا کاربر خیلی سریع به کتاب یا کتاب‌های مورد نیاز خود دست پیدا کند.

3- استفاده از کدهای بهینه SEO در طراحی سایت فروشگاهی کتاب

زمانی که در گوگل واژه “خرید کتاب اثر مرکب” را جستجو کنید، شاهد سایت‌هایی هستید که از لینک اول تا صفحات بعدی به ترتیب قرار گرفته‌اند. کیفیت فعالیت سایت‌ها در پیاده سازی اصول سئو (یا SEO) تعیین می‌کند که کدام سایت در لینک اول باشد و مخاطب بیشتری دریافت کند و کدام سایت‌ها رتبه‌های بعدی را از آن خود کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات و البته ابتدایی‌ترین آنها در سئوسایت، استفاده از کدهای بهینه در ساختار آن است که باید توسط شرکت سازنده وب سایت مورد توجه قرار بگیرد. در صورت اهمال کاری نسبت به این گزینه، احتمالا سایت در آینده با مشکلات زیادی برای کسب رتبه مناسب موتورهای جستجو و دریافت بازدید مخاطبان پیدا میکند.

احتمالا بارها در سطح وب به سایت‌هایی برخورده کرده‌اید که به محض ورود، پیغام‌هایی مثل خطای 503 و… را نمایش می‌دهند. این مشکلات اغلب به دلیل قطعی فضای میزبانی یا موضوعات تخصصی دیگر و در همه سایتها رخ می‌دهد.

اگر طراحی سایت فروشگاه خرید کتاب خودتان را به یک شرکت معتبر سپرده باشید، پشتیبان آنلاین این مجموعه در صورت ایجاد هرگونه مشکل سریعا برای رفع آن اقدام می‌کند تا مخاطبان شما برای ورود به فروشگاه اینترنتی‌تان دچار مشکل نشوند. در غیر اینصورت شما مجبورید احتمالا با دانش نسبتا کمی که به مسائل تخصصی دنیای وب دارید، زمان زیادی را بعد از به وجود آمدن هر مشکل برای رفع ایراد سایت صرف کنید. شرکت طراحی سایت گلزاروب با توجه به اهمیت این موضوع، خدمات پشتیبانی طراحی سایت را به صورت “رایگان و دائمی” در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

نکته مهم دیگر بعد از مبحث پشتیبانی، موضوع امنیت سایت است. یک سایت حرفه‌ای باید در ابتدای فعالیت به صورت کاملا امن در اختیار خریدار آن قرار بگیرد. علاوه بر این، با توجه به اینکه ممکن است در حین مدیریت به دلیل اشتباهات و خطاها، سایت دچار مشکلات امنیتی شود، باز هم ارائه پشتیبانی آنلاین از طرف شرکت سازنده بسیار حیاتی است. اگر علاقه‌مند به مطالعه بیشتر در مورد اهمیت امنیت در طراحی سایت هستید، به مقاله موجود در وبلاگ مراجعه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی کتاب توسط گلزاروب
تهیه آسان کتاب از سایت های فروشگاهی خرید کتاب

کلام آخر

در نهایت اگر نیاز به طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب دارید، می‌توانید با شماره‌های پایین تماس گرفته و سفارش‌تان را در شرکت گلزاروب به ثبت برسانید. همینطور اگر سوالی در مورد طراحی سایت فروشگاهی دارید آن را از متخصصان ما بپرسید یا در پایین همین صفحه و در بخش نظرات، پرسش خود را مطرح کنید.

تماس برای طراحی سایت فروشگاهی خرید کتاب یا خدمات مشاوره: 09109212500

با آرزوی موفقیت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =