توضیحات متا در سئو سایت - گلزاروب

نحوه نوشتن توضیحات متا در سئو سایت + 3 نکته حرفه‌ای

توضیحات متا در سئو سایت و صفحات شما تاثیر نسبتا بالایی دارند. البته اینطور نیست که با نوشتن یک توضیحات متای سئو شده به صفحه اول برسید، اما نوشتن متن جذاب و مناسب در آن، می‌تواند باعث شود که شما از رتبه 10 گوگل به رتبه‌های 1 تا 3 بروید!! در این مقاله توضیحات بیشتری در مورد این مفهوم به شما می‌دهیم:

نقش توضیحات متا در سئو سایت چیست؟

اول از همه باید ببینیم که توضیحات متا یا همان meta description چه کمکی به سئو سایت شما می‌کند. چند سالی است که گوگل با معرفی الگوریتم‌های مختلف، توانسته به خوبی رفتار کاربر در نتایج جستجو و علاوه بر آن در وب سایت‌ها را بررسی کند. گوگل امروزه برای رتبه دادن به یک وب سایت، تمرکز زیادی روی رفتار کاربر دارد.

به عنوان مثال در نتایج جستجو همیشه رتبه بهتر به وب سایتی تعلق می‌گیرد که از میان چند نتیجه اول، نرخ کلیک یا CTR بیشتری دارد. یکی از نکات موثر در نرخ کلیک کاربران هم توضیحات متای سایت است. هرچه این توضیحات جذاب‌تر باشند و بتوانند بهتر کاربر را به سمت خود جذب کنند، نرخ کلیک هم افزایش پیدا کرده و در نتیجه آن رتبه سایت شما در صفحات اول بهبود پیدا می‌کند. اما چطور یک meta description جذاب بنویسیم؟

توضیحات متا در بهبود سئو سایت - گلزاروب
محل قرارگیری توضیحات متا در نتایج گوگل

آموزش نوشتن توضیحات متا جذاب

اولین نکته برای نوشتن meta description مناسب، وجود متن سئو شده در آن است. دقت کنید که شما باید حداقل یک الی دو بار از کلمه کلیدی در آن استفاده کرده و اگر ممکن است کلمات مترادف، LSI، هم خانواده و غیره آن را هم در توضیحات بنویسید.

در ادامه برای اینکه یک متن جذاب در توضیحات متای هر صفحه داشته باشید، باید مخاطب را به یک عمل که کلیک روی لینک سایت است دعوت کنید. اقدام به عمل یا CTA یک نکته بسیار مهم در فضای دیجیتال مارکتینگ است که در تبلیغات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است برای درک جزئی‌تر نوشتن توضیحات متای جذاب در سئو سایت، یک مثال در اختیارتان قرار دهیم. متنی که در پایین مشاهده می‌کنید، یک متن مناسب برای صفحه سفارش طراحی سایت وب سایت یک شرکت طراحی وب سایت است.

“طراحی سایت یکی از مهم‌ترین رمز و رازهای موفقیت در دنیای کسب‌وکار امروز است. اگر قصد مشاهده لیست قیمت خدمات ساخت سایت را دارید، کلیک کنید.”

اما این متن چه جزئیاتی دارد که به عنوان یک متن مناسب از آن یاد شد؟

  1. کلمه کلیدی اصلی مقاله و کلمه مترادف (ساخت سایت) در آن وجود دارد.
  2. یک موضوع جذاب در آن به مخاطب پیشنهاد می‌شود. (لیست قیمت که برای کاربران ایرانی همیشه جذاب است.)
  3. مخاطب را به کلیک کردن دعوت می‌کند.

این نمونه واقعی یک توضیحات متا جذاب است که می‌تواند باعث بهبود سئو سایت شما شود.

تاثیر توضیحات متا در سئو سایت گلزاروب
نحوه نوشتن توضیحات متا در افزونه یواست

کلام آخر؛

در نهایت و به عنوان کلام آخر، دقت کنید که برای نوشتن توضیحات متا محدودیت کاراکتری وجود دارد و نباید در نوشتن آن متن اضافه زیادی به کار ببرید. در غیر اینصورت توضیحات شما به صورت نیمه‌کاره در نتایج نمایش داده می‌شود.

اگر سوالی در مورد این مقاله و مطالبش در ذهن شما وجود دارد، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان سئو سایت ما سریعا برای پاسخگویی حاضر شوند. در ضمن اگر قصد سفارش سئو سایت هستید، می‌توانید به صفحه آن مراجعه کرده و جزئیات نحوه همکاری را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که شرکت طراحی سایت گلزاروب علاوه بر خدمات سئو سایت، در زمینه طراحی سایت هم به شرکت ها و فروشگاه ها خدمات ارائه می کند. خدمات طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت چند زبانه و … . خوشحال می شویم بتوانیم در مسیر موفقیت کنار شما باشیم.

شماره تماس های شرکت گلزاروب برای سفارش سئو سایت یا طراحی سایت : 09109212500

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =